فرهنگ هونگ فا یی

فلسفه هونگ فا یی تا حد زیادی تحت تأثیر فرهنگ، تاریخ و سنت چینی است و به شدت از فلسفه های کنفوسیوس، بودیسم چان (ذن) و دائوئیسم وام گرفته است. برخی از مثال‌های مختص روش‌های آموزشی Hung Fa Yi Wing Chun در زیر آورده شده است.

فرهنگ هونگ فا یی (فلسفه، تاریخ، فرهنگ)


پیرامون وینگ چون کونگ فو هونگ فایی

فرهنگ هونگ فا یی مدیون فرهنگ و سنت های انجمن های بوکسور است که محافظان سیستم بودند. Tong of the Hung Gun Wui (Red Bandana Boxers)  جونگ یی تانگ (تالار صالح وفاداری) بود. عضویت در این انجمن ها مستلزم یک آیین نامه رفتاری سختگیرانه بود و یک تعهد جدی با عواقب جدی برای نقض قوانین برای همه افراد مرتبط بود، فضایل وفاداری و درستکاری تا به امروز بسیار ارزشمند است.

به جای نامگذاری سیستم به نام شخص یا خانواده همانطور که در هنرهای رزمی چینی رایج است، سیستمی که امروز در مدرسه آموزش می دهیم به نام هونگ فا یی وینگ چون کوئن یا “گل سرخ راستین ستایش مشت بهار” توسط یکی از اجداد “هنگ” نامگذاری شد. Gun Biu”  برای ارج نهادن به روحیه و نیات سازندگان سیستم. درک معنای نام هونگ فا یی وینگ چون کوئن به دانش آموز بینش عمیق تری نسبت به تاریخ، فرهنگ و فلسفه ای که در پشت سیستم هونگ فا یی قرار دارد می دهد.

آویزان – قرمز؛ رنگی که به عنوان نماد کسانی بود که با مهاجمان خارجی جنگیدند که با اولین امپراتور سلسله مینگ، چو یون چونگ، راهبی سابق که در سال 1368 مغولان اشغالگر را در جنگ سرنگون کرد در حالی که عمامه قرمز زیر آسمان سرخ خون بر سر داشت و مترادف است. با اعمال قهرمانانه قرن‌ها بعد این یک نقطه تجمع برای انقلابیونی بود که تلاش کردند تا مینگ را پس از شکست در دست مهاجمان منچوری و شروع سلسله چینگ به قدرت بازگردانند.

 

فا – گل; نشان دهنده فلسفه شائولین چان (ذن) در سیستم است. در یک سخنرانی در مورد واقعیت بودا یک گل را به دست گرفت و یک دانش آموز ماکاشیاپا، با درک ماهیت گل ها واقعیت به سادگی بدون گفتن یک کلمه لبخند زد. گل نشان دهنده مفهوم “انتقال ذهن بدون کلمه” است به این معنی که کلمات هرگز نمی توانند واقعیت کامل را بیان کنند

 Yi – Righteous  نشان دهنده فداکاری و استاندارد شخصی بالای شخصیتی است که برای رزمی کار بودن لازم است.

بال – ستایش; اشاره به انتقال این هنر به صورت شفاهی دارد و حروف چینی است که برای نامگذاری این هنر پس از تخریب معبد شائولین جنوبی استفاده می شود. به دلیل خطرات ذاتی مرتبط با فعالیت های مربوط به سرنگونی نیروهای اشغالگر، چیزی یادداشت نشد.

چون – بهار; مفهوم دیگری از چان (ذن) است و نشان دهنده تولد دوباره است، در این مورد تمایل به بازگرداندن سلسله مینگ.

کوئن – مشت؛ ماهیت رزمی نزدیک این هنر را نشان می دهد.

 

تاریخچه هونگ فا یی

در طول سیصد سال به علاوه تاریخ سیستم هونگ فونگ یی وینگ چون، از خاستگاه آن در معبد شائولین و سفر بعدی به عنوان سیستم جنگی جامعه انقلابی هونگ گان بوکسر، تا به امروز، سه دوره و نام متمایز در آنها برجسته است. آوازه فا یی.

Cheung Hin (Tan Sau Ng) –  دوران آنتی چینگ و اپرا در اوایل دهه 1730

در تبار هونگ فا یی، چونگ هین به عنوان استاد بزرگ هونگ فا یی نسل اول شناخته می شود، او شاگرد استاد بزرگ معبد شائولین جنوبی نسل بیست و دوم یات چان دای سی بود که اعتقاد بر این است که پس از تخریب معبد شائولین شمالی به جنوب نقل مکان کرده است. . چونگ هین علاوه بر این که یک مرد نظامی و رزمی کار بود، در اپرای پکن نیز مهارت بالایی داشت و به دلیل تأسیس «پنجاه فا ووی گان» (انجمن گل های زیبای یشم)، پیشرو حدود 140 سال بعد اپرای قایق قرمز، اعتبار داشت. این امر او را به عنوان عضوی از “انجمن گل سرخ” (انجمن گل سرخ) پوشش عالی برای فعالیت ضد چینگ خود فراهم کرد. چونگ هین لقب تان ساو نگ را دریافت کرد زیرا توانایی ماهرانه اش در تسلیم سریع حریفان تنها با یک تکنیک «تان سائو»، دست پراکنده وینگ چون بود. در نهایت احساسات ضد دولتی چونگ هین فاش شد و او را مجبور به مخفی کردن کرد و دوست و برادر قسم خورده اش چان جین لینگ او را گرفت.

در حالی که چونگ هین مخفی بود، سیستم وینگ چون خود را به دوست و محافظش، نوه چان جین لینگ، چان سای یوان، که استاد بزرگ هانگ فا یی نسل دوم شد، منتقل کرد. خانواده چان اکنون متولیان سیستم هونگ فا یی بودند، چان جین لینگ به نوبه خود این هنر را به پسرش چان بو جونگ، استاد بزرگ نسل سوم، منتقل کرد و سپس هنر را به بستگان خود، چو تین جو، استاد بزرگ نسل چهارم، منتقل کرد. چو تین جو، نام خانوادگی خویشاوندان خود را چان بیو برای پنهان کردن هویت خود انتخاب کرد، زیرا تنها بازمانده قتل عام خانواده خود به دست نیروهای دولت چینگ بود. نگه داشتن سیستم در خانواده چان در یک خط مستقیم کمک زیادی به حفظ یکپارچگی و ایمنی آن از افتادن به دست دشمن کرد.

 

چو تین جو با نام مستعار چان بیو (هنگ گان بیو) – اپرای قایق قرمز دهه 1850

گروه اپرای قایق قرمز، (هنگ سوئن هی بان) از نوادگان پادشاه فا ووی در تحریک ناآرامی های سیاسی در اواسط دهه 1800 شرکت داشتند. در همان زمان، گروه دیگری که فقط برای اعضای داخلی با نام “هنگ گان ووی” یا انجمن بوکسور رد باندان شناخته می شود، نوادگان “هنگ فا ووی” نیز فعالانه درگیر عملیات برای پایان دادن به نفوذ و دخالت قدرت های خارجی و بازگرداندن آنها بودند. کشور به مردم هان. در اینجا لازم به ذکر است که هر دو گروه Hung Suen Hei Ban (گروه اپرای قایق قرمز) و Hung Gun Wui (Red Bandanna Boxer)  نسب خود را به Tan Sau Ng می رسانند. در یک روی سکه، گروه اپرای Red Boat که در آبراه‌های جنوب چین سفر می‌کنند در حال افزایش آگاهی عمومی و جلب حمایت از آرمان از طریق نمایش‌ها و اجراها هستند، در طرف دیگر انجمن بوکسور Red Bandana از جونگ یی تونگ (وفاداری درستکاران) قرار دارد. هال) به شیوه ای مخفیانه تر کار می کند. گروه های مختلف با علت یکسان که ممکن است هیچ گونه تعاملی داشته باشند یا نداشته باشند.

 

دارنده نسل چهارم هونگ فا یی، چو تین جو، با نام مستعار چان بیو، جایگاه بالایی در هونگ گان ووی داشت که با نام مستعار او، هونگ گان بیو (Red Bandanna Biu) مشخص می شود. هانگ گان بیو کمک های زیادی به سیستم هانگ فا یی وینگ چون کرد. در واقع او مسئول نامگذاری سیستم هانگ فا یی و همچنین توسعه برخی از روش های آموزشی است، به عنوان مثال پلت فرم آموزشی “Bai Jong Baat Bo Jin” برای تکمیل سطح Chum Kiu. بوکسورهای رد باندانا هونگ گان بوی از سال 1862 تا شکست آنها در سال 1874 توسط قدرت غالب نیروهای چینگ و متحدان خارجی آنها به طور فعال درگیر جنگ آزاد بودند. پس از شکست هونگ گان بیو از وظیفه فعال در هونگ گان ووی بازنشسته شد و متعاقباً سیستم را به برادرزاده بزرگ خود از طرف مادرش یعنی چوئنگ گونگ وارث نسل پنجم منتقل کرد.

 

چو کینگ هانگ (گرت جی) – دوران مدرن سیستم را به روی عموم باز کرد

سیستم هانگ فا یی از دو نسل دیگر از دارندگان اصل و نسب، وانگ تینگ نسل ششم و پسرش دکتر وانگ مینگ، استاد بزرگ نسل هفتم، قبل از انتقال به چو کینگ هونگ (گرت گی)، استاد بزرگ نسل هشتم و شخصی که مسئول افتتاحیه است، عبور می کند. سیستم در اختیار عموم قرار گیرد.

گرت گی از یک خانواده بسیار قدیمی و ممتاز چینی از دانشمندان و رزمی‌کاران است. او از نسل سی و سومین نسل فیلسوف مشهور چینی چو هسی است. پدربزرگش چو جون باک در کنار چیانگ کای شک در آکادمی نظامی وونگ پو یک افسر نظامی برجسته و بعداً کمیسر پلیس و معاون شهردار شهر فتشان بود. استاد بزرگ پیتر کیم هو چو، پدرش و سیفو اول، مسئول معرفی بسیاری از سبک‌های (40+) کونگ فو به ایالات متحده آمریکا پس از مهاجرت به اینجا در سال 1975 هستند. سبک فو تای چی، سان استایل تای چی، لئونگ یی کوئن، سی چونگ کوئن، لایتنینگ پالم کوئن و سبک اژدها پاکوا، چند مورد را نام ببریم.

به عنوان یک مرد جوان در چین، گرت گی قبلاً یک رزمی کار ماهر و شمشیرباز ماهر در سبک وودونگ و شائولین پدرش بود. او در حین تمرین در پارک مورد توجه دکتر وانگ مینگ، استاد بزرگ هانگ فا یی نسل هفتم قرار گرفت. پس از مدتی مشاهده، دکتر وانگ خود را معرفی کرد و پس از بحث و تبادل نظر در مورد کونگ فو، دومین کونگ فو سیفو گرت گی شد که هنر هونگ فا یی وینگ چون را به او آموزش داد. گرت گی چهارمین و آخرین شاگرد دکتر وانگ مینگ (که دو نفر از آنها فقط شاگردان بودایی بودند) بود و سیستم کامل را از او دریافت کرد و او را به نسل هشتم هونگ فا یی وینگ چون بوهن جیون (محافظ سیستم) تبدیل کرد.

استاد بزرگ جی از سال 1975 پس از ورود به ایالات متحده تقریباً به هفت نسل از دانش آموزان در هر دو وودونگ و وینگ چون آموزش داده است. در اواسط سال 2000 او تصمیم گرفت شعبه Hung Fa Yi وینگ چون را در مدرسه استاد ریچارد لوونهاگن در آریزونا برای عموم باز کند و در حال حاضر دانش‌آموزانی در سراسر جهان در برنامه مربیان راه دور شرکت دارند. او تاکید می کند که درک کامل چیزی فقط از خواندن یک کتاب یا تماشای فیلم غیرممکن است و همچنان به تدریس در سنت هونگ فا یی هو چون سان سائو (دریافت دهان/دریافت بدن آموزش) تجربه مستقیم/انتقال از معلم ادامه می دهد. به دانش آموز

Hung Fa Kwoon  در آریزونا یکی از مکان‌های معدودی است که می‌توانید این سیستم مبارزه نزدیک و جذاب و مؤثر را یاد بگیرید. ما علاوه بر برنامه کامل کلاس‌های معمولی، جلسات آموزشی مکرر مربی و کارگاه‌های عمومی را با استاد بزرگ جی در این مکان برگزار می‌کنیم.

 

فلسفه هونگ فا یی

یادگیری محدود

فلسفه هونگ فا یی تا حد زیادی تحت تأثیر فرهنگ، تاریخ و سنت چینی است و به شدت از فلسفه های کنفوسیوس، بودیسم چان (ذن) و دائوئیسم وام گرفته است. برخی از مثال‌های مختص روش‌های آموزشی Hung Fa Yi Wing Chun در زیر آورده شده است.

فیلسوف بزرگ کنفوسیوس، چو هسی اظهار داشت که یادگیری به خاطر یادگیری بیهوده است و یادگیری برای بهبود خود تنها چیزی است که اهمیت دارد. او به یک «طرح کیهانی» اعتقاد داشت، مفاهیم علمی مبتنی بر اصول زمان، مکان و انرژی که بر همه چیز حاکم است.

ایده او مطالعه اصل اساسی یک موضوع به منظور درک کامل موضوع مذکور از طریق روشی به نام یادگیری محدود بود (مرزهای موضوع را بر اساس آنچه مهم است تعریف کنید و آنچه را که مهم است فیلتر کنید)، سپس به طور کامل همه چیز را یاد بگیرید و درک کنید. آن مرزها مفهوم شش دروازه از فرمول Hung Fa YI Wing Chun مدیون این فلسفه است. با تعریف محدودیت حرکت انسان در مرز شش دروازه، دانش آموز بر واقعیت مبارزه در حوزه نفوذ مستقیم خود تمرکز می کند.

 

حقیقت نهایی را در یک مرز مشخص بشناسید

 

HFY Together Mo Kiu

فلسفه “سام مو کیو” (سه پل اتصال) هونگ فا یی، روشی برای تجربه واقعیت از طریق سه مرحله آگاهی، ریشه در بودیسم چان دارد و برای یادگیری سیستم از طریق تجربه مستقیم ضروری است. اساساً تمام یادگیری از طریق سه مرحله تجربه می شود و این مراحل همه به هم مرتبط هستند. مرحله اول به نام “فاو کیو” (پل شناور) شناخته می شود، مرحله سرگردان یا هدف نامشخص است. از دیدگاه سیستم های هنرهای رزمی، سطح مبتدی، مقدمه ای بر تمرینات پایه و مکانیک بدن است. در این مرحله دانش آموز هیچ دانش روشنی از سیستم یا هویت هنرهای رزمی خود ندارد. مرحله دوم این فلسفه «سان کیو» (پل مجزا) نامیده می شود، مرحله آگاهی. دانش آموز با سیستم همذات پنداری کرده و در جهت درک و به کارگیری مفاهیم و اصول آن تلاش می کند. مرحله سوم و آخر «ونگ کیو» (پل همیشگی) است، مرحله روشنگری، که در آن سیستم، مفاهیم و اصول آن را کاملاً درونی کرده و بدون فکر در هر عملی آنها را بیان می کند. این فلسفه را می توان مانند مثال قبل برای کل سیستم به کار برد، اما برای هر زیر مجموعه ای از سیستم که به عنوان راهنمای نظارت بر پیشرفت یادگیری فرد عمل می کند، نیز کاربرد دارد.

 

ذهن می فهمد – بدن می داند

– استاد بزرگ گرت جی

 

تین یان دی 

فن آوری “تین یان دی” (بهشت، انسان و زمین) هونگ فا یی وینگ چون، روش هونگ فا یی برای استفاده از آگاهی از موقعیت ساختاری و هم ترازی برای اندازه گیری دقیق زمان و مکان در طول مبارزه است. شش دسته خاص از مفهوم “قلع، یان، دی” وجود دارد. 4 گیت TYD، 6 دروازه TYD، سام دیم یات سین TYD، جونگ سائو TYD، گی نگ کیو TYD و کین کوون جونگ TYD. این 6 دسته، تمرین‌کننده هونگ فا یی را قادر می‌سازد تا در حین تماس با حریف، تغییرات را در برد، چهره و انرژی بخواند، پاسخ دهد و دستکاری کند. اگرچه این ایده ها ریشه در مفهوم تین دی یان (بهشت، زمین و انسان) از دائوئیسم دارند، باید توجه داشت که ترتیب کلمات متفاوت است.  مفهوم دائوئیست برای کمک به توضیح ترتیب چگونگی به وجود آمدن اشیا مورد استفاده قرار گرفت، در حالی که مفهوم هونگ فا یی روشی برای اندازه‌گیری موقعیت و هم‌ترازی است و تمرین‌کننده را قادر می‌سازد تا تغییرات در فضا و انرژی زمان را بخواند و به آن پاسخ دهد.

 

#آکادمی وینگ چون هونگ فایی

 

 

 

 

 

 

 

نوشته را با دوستان و همکارانتان به اشتراک بگذارید
  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه