قوانین ارسال خبر و نوشته ها

قوانین ارسال خبر از سوی سازمان ها و ارگان های ورزشی عضو

الف- تعاریف:

کاربر:  شخصیت حقیقی است که در “شبکه توسعه ورزش” ثبت نام می‌کند.

شبکه توسعه ورزش: فراهم کننده پلتفرم یا بستر انتشار و توزیع خبر و محتوا است.

سازمان یا ارگان ورزشی: شخصیت حقوقی و یا کسب و کار فعال و دارای مجوزهای قانونی است که قصد استفاده از پلتفرم ” شبکه توسعه ورزش ” برای انتشار و توزیع اخبار خود را دارد. “سازمان یا ارگان ورزشی ” در “شبکه توسعه ورزش “، معادل  ” منتشر کننده محتوا”  نیز شناخته می‌شود.

پروفایل رسمی حقیقی و حقوقی: بخشی ازسایت “شبکه توسعه ورزش” است که به هر سازمان اختصاص داده می‌شود و دارای اطلاعات مرتبط با شرکت، محتوای منتشر شده آن و سایر مواردی است که سازمان آنها را منتشر کرده است.

پنل کاربری:  عبارت است از بخشی از سایت “شبکه توسعه ورزش”  که در اختیار کاربر قرار می‌گیرد و می‌تواند توسط آن اقدام به ایجاد پروفایل رسمی برای شرکت و سپس تولید، انتشار، توزیع و جمع‌آوری بازخوردهای خبری و سایر امکاناتی که در آینده به آن اضافه خواهد شد، کند.

محتوا:  هرگونه مطلب اعم از خبر، گزارش، یادداشت، مقاله، تصویر، ویدیو، صوت و سایر گونه‌های انتقال اطلاعات است که توسط شرکت تولید می‌شود و بر روی “پایگاه خبری شبکه توسعه ورزش” منتشر و توسط آن در بین دریافت کنندگان محتوا توزیع می‌شود.

خبرخوان: عبارت است از فرد یا افرادی که دریافت کننده محتوای منتشر شده بر روی “شبکه توسعه ورزش” هستند. خبرخوان‌ها شامل، خبرنگاران، رسانه‌ها و سایر افرادی است که در دیتابیس رسانه‌های  “شبکه توسعه ورزش” ثبت شده‌اند و یا به نحوی برای دریافت محتوا، در “شبکه توسعه ورزش” ثبت نام کرده‌اند.

توزیع:  عبارت است از ارسال محتوای تولید شده توسط منتشر کنندگان مالک خبر به خبرخوان‌های در دیتابیس‌های “شبکه توسعه ورزش” که شامل ابزاری همچون ایمیل، رسانه‌های اجتماعی و یا سایر ابزار انتقال اطلاعات است.

تحریریه:  عبارت است از فرد یا افرادی از “شبکه توسعه ورزش” که بر محتوای دریافت شده از سوی شرکت نظارت می‌کند و سپس آن را بر روی خروجی “شبکه توسعه ورزش” منتشر و سپس بر اساس درخواست شرکت، در بین خبرخوان‌ها توزیع می‌کند.

 


ب- شرایط کلی استفاده از پایگاه خبری شبکه توسعه ورزش

  • هر کاربر پلتفرم “شبکه توسعه ورزش “، موظف به رعایت شرایط و مقررات استفاده از خدمات آن است و ثبت نام در این سامانه بدون موافقت با این شرایط و قوانین امکان‌پذیر نیست و ثبت نام هر کاربر به منزله مطالعه آن و سپس تایید شرایط عضویت است. این قوانین ممکن است به طور متناوب به روز شوند و در قسمت قوانین و مقررات قرار می‌گیرند.
  • ” شبکه توسعه ورزش ” می‌تواند دسترسی هر کاربری که به تشخیص خود به این شرایط پایبند نبوده را ابتدا با اخطار قبلی و سپس بدون اطلاع وی محدود کند و یا از دسترسی وی به طور کامل جلوگیری کند.
  • در “شبکه توسعه ورزش”، اخبار توسط سازمان ها و افراد ثبت و تائید شده منتشر می‌شود و آنها به عنوان منتشر کننده خبر شناخته می‌شوند و لذا مسئولیت هرگونه خبر منتشر شده با ایشان است. در واقع “شبکه توسعه ورزش” به عنوان فراهم کننده بستر انتشار برای اخبار و محتوا شناخته می‌شود و مسئولیت محتوای ارائه شده و صحت آن به عهده منتشر کننده خبر است.
  • به همین جهت، هر شرکت منتشر کننده خبر، دارای صفحه‌ای اختصاصی در “شبکه توسعه ورزش ” است که اخبار منتشره در آن، به عنوان اخبار تایید شده (مورد تایید) آن شرکت شناخته می‌شوند و قابل تکذیب از سوی منتشر کننده خبر نیست.
  • شبکه توسعه ورزش و یا هیچ یک از کاربران آن، خود منتشر کننده اخبار بدون اطلاع شرکت نیستند و در واقع محتوای منتشر شده در پروفایل رسمی هر شرکت، تنها پس از تایید کاربر مدیریت کننده آن، منتشر می‌شود. هیچ یک از کاربران اجازه انتشار محتوا به نمایندگی از شرکتی که نماینده آن نیستند را ندارند.
  • پروفایل سازمان تنها می‌تواند توسط کاربرانی که پروفایل آن را ساخته‌اند مدیریت شوند، مگر اینکه درخواستی از سوی آن سازمان به طور رسمی به شبکه توسعه ورزش ارسال شود تا دسترسی کاربران قبلی محدود شود و یا کابران جدیدی به مدیریت آن پروفایل اضافه شوند.
  • مسئولیت حفظ و نگهداری کد کابری (ایمیل) و رمزهای عبور و دسترسی به “پنل کاربری”، به عهده کاربر است و در صورت قراردادن کد کاربری و ایمیل در اختیار دیگران، مسئولیت انتشار اخبار و محتوا بر عهده کاربر اصلی است. شبکه توسعه ورزش احراز هویت کاربر را تنها از طریق نام کاربری و رمز عبور صورت می‌دهد.
  • شبکه توسعه ورزش به عنوان ارائه دهنده پلتفرم با زیرساخت توسعه خدمات از جمله انتشار خبر شناخته می‌شود و مسئولیت آن، تایید هویت شرکت منتشر کننده خبر و فرد منتشر کننده آن است. به همین جهت، « شبکه توسعه ورزش » می‌تواند مدارکی دال بر فعالیت قانونی شرکت موردنظر همچون «درخواست سازمان با مهر و سربرگ » و درخواست رسمی مبتنی بر استفاده از سرویس‌های شبکه توسعه ورزش ، را از فرد نماینده درخواست کند.
  • برای انتشار اخبار به نمایندگی از یک شرکت، هر فرد حقیقی می‌تواند در ” شبکه توسعه ورزش” به عنوان یک «کاربر» ثبت نام کرده و سپس یک یا چند پروفایل شرکت را در ” شبکه توسعه ورزش ” ایجاد کند. هر کاربر موظف است هویت خود را با ارائه مدارکی همچون تصویر کارت ملی به بخش “امور مشتریان (پشتیبانی) شبکه توسعه ورزش” احراز کند. وی همچنین موظف است طی اقرارنامه‌ای، اذعان کند که به نمایندگی از شرکت مورد درخواست برای انتشار اخبار و آگاهی مدیریت آن شرکت، اقدام به انتشار اخبار در ” شبکه توسعه ورزش” و سپس توزیع آن در سایر رسانه‌ها می‌کند. ” شبکه توسعه ورزش” مجاز است در صورت لزوم، مدارکی را در این زمینه همچون «نامه معرفی آن فرد به عنوان نماینده سازمان برای انتشار و توزیع اخبار در سربرگ رسمی سازمان» را از فرد درخواست کند.
  • به جهت موارد قانونی و اطمینان از اینکه ” شبکه توسعه ورزش “، کانال اخبار موثق و مورد تایید شرکت‌های منتشر کننده خبر است، هر کاربر با ثبت نام در ” شبکه توسعه ورزش ” و «ثبت پروفایل شرکت» اذعان می‌کند که اطلاعات دقیق و کاملی از هویت خود و اطلاعات مرتبط با سازمان مورد نظر برای انتشار و توزیع اخبار آن را به ” شبکه توسعه ورزش” ارائه داده است.
  • شبکه توسعه ورزش می‌تواند حساب‌های کاربرانی که اطلاعات هویتی خود را به طور کامل تکمیل نکرده و یا مدارک مورد درخواست احراز هویت را ارسال نکرده‌اند را مسدود کرده و یا از انتشار اخبار آنها جلوگیری کرده و یا صفحه رسمی سازمان ثبت شده و یا پروفایل آنها را از خروجی خود حذف کند.
  • در صورتی که فرد یا شرکت ثالثی و خارج از سازمان همچون شرکت‌های تبلیغاتی و یا مشاوران روابط عمومی، قصد دارند از شبکه توسعه ورزش برای انتشار و توزیع اخبار یک سازمان و یا شرکت استفاده کنند، موظفند نامه معرفی از سوی شرکت به شبکه توسعه ورزش را به عنوان نماینده آن شرکت در انتشار و توزیع اخبار در رسانه‌ها، به شبکه توسعه ورزش ارسال کنند.
  • هیچ کاربری نمی‌تواند درخواست ثبت یک پروفایل رسمی برای سازمانی کند که قبلا توسط کاربر دیگری ثبت شده است. در صورتی که کاربر جدید مدعی است، پروفایل ثبت شده بدون اجازه سازمان و یا شرکت ثبت شده و در حال مدیریت است، باید طی یک نامه در سربرگ سازمان از سوی مدیر سازمان و یا یکی از افراد دارای حق امضاء در آن، درخواست خود را برای انتقال کنترل دسترسی‌ها به پروفایل سازمان به کاربر جدید، به شبکه توسعه ورزش ارسال کند.
  • شبکه توسعه ورزش ، همواره تلاش دارد تا «صفحه رسمی» سازمان ها و امکانات «پنل روابط عمومی»، توسط نمایندگان واقعی سازمان که توسط مدیریت ارشد سازمان و یا افراد دارای صلاحیت ارشد در آن معرفی می‌شوند، اداره شوند و لذا درخواست‌های رسمی از سوی مدیران ارشد کسب و کار که در سربرگ و به همراه سایر مدارک مالکیت شرکت یا سازمان ارسال شوند را مبنای تصمیم‌گیری برای ایجاد دسترسی‌های لازم قرار خواهد داد.

پ- شرایط انتشار اخبار در شبکه توسعه ورزش

تیم تحریریه شبکه توسعه ورزش، تمامی اخبار و مطالب را قبل از انتشار در سایت شبکه توسعه ورزش و همچنین قبل از توزیع آن در بین رسانه‌ها، مطالعه کرده تا از تبعیت آنها با قوانین جاری، استانداردهای خبری، دارای ارزش خبری بودن، تبلیغاتی نبودن و تطابق آن با فرمت محتوای استاندارد « شبکه توسعه ورزش » اطمینان حاصل کند.

تبعیت دقیق و کامل از این راهنما به تسریع در تایید مطلب شما و انتشار سریع آن و سپس توزیع آن در سایر رسانه‌ها کمک می‌کند. این اصول و راهنماها به طور منظم به روز شده و مشترک (منتشر کننده اخبار) باید از طریق مراجعه به لینک آن در سایت « شبکه توسعه ورزش » از تغییرات آن آگاه شود و پذیرش آن در این مرحله، به منزله پذیرش حق « شبکه توسعه ورزش » در به روزرسانی و ویرایش آن در آینده خواهد بود.

عدم تبعیت از این راهنمای کلی، به یکی از موارد ذیل منجر خواهد شد:

 

  • رد درخواست شما مبنی بر انتشار محتوا (خبر به طور کل قابل انتشار نیست)
  • درخواست اصلاح بخش‌هایی از محتوا پیش از انتشار
  • درخواست از شما مبنی بر ویرایش و یا بازبینی مجدد محتوا (اصلاح اشکالات نگارشی و یا دستوری)

ت- منبع خبری:

هر خبر در تیتر و خلاصه خود، باید به طور گویا نشان‌دهنده این مطلب باشد که این مطلب از سوی چه سازمان و شخصی منتشر شده است. در واقع منتشر کننده خبر نباید در متن خبر، از سازمان منتشرکننده آن فاصله بگیرد و اینگونه القا کند که شخص و یا خبرنگار خارج از سازمان، مطلبی را بدون اطلاع آن در مورد آن نوشته است.

مثال مردود: گفته می‌شود هیات فوتبال تهران، توانسته است در حوزه مدیریت منابع از سایر هیات های استانی دیگر پیشی بگیرد.

مثال مورد قبول: روابط عمومی هیات فوتبال استان تهران اعلام کرد: “به لطف مدیریت شایسته این هیات در سال گذشته توانسته‌ایم در حوزه مدیریت منابع از سایر هیات های استانی دیگر پیشی بگیریم و مقام نخست را در کشور کسب کنیم.

 


ث- حوزه‌های خبری:

صفحات و سازمانهای منتشر کننده خبر باید تنها اخبار فعالیت خود را منتشر کنند و از انتشار اخبار در مورد سایر سازمان ‌ها منع می‌شوند. همچنین اخبار ارسالی نباید به منافع سایر اعضا و سازمانها و یا رقبا آسیب زده و یا باعث ترویج مسائل منفی در مورد آنها شود.

اخبار ارسالی باید در حوزه فعالیت سازمان ها باشد و ارائه اخبار در حوزه‌های غیر مرتبط با فعالیت‌های سازمان مجاز نیست. اخبار ارسالی باید فارغ از مسائل سیاسی و مذهبی باشد.

 


ج- قالب کلی خبر و مطلب ارسالی:

اخبار ارسالی از سوی کاربران به «شبکه توسعه خبر»، باید حاوی اطلاعات دقیق، متناسب با زمان، شفاف و دارای ارزش خبری و محتوایی و عاری از اغراق تبلیغاتی، درخواست مستقیم از مخاطب برای انجام کاری مرتبط با خرید محصولات و خدمات و عاری از هرگونه پیام‌های هرزگونه باشد.

 


چ- ارزش خبری:

اخبار ارسالی باید دارای ارزش خبری و محتوایی همچون موارد زیر باشد:

اطلاعاتی زمان محور (خبری که در آن عنصر زمان در آن حضور دارد)، در مورد محصول یا خدمتی جدید

اخباری در مورد یک رویداد ارسال‌کننده خبر و یا در موردی مرتبط با فعالیت و خدمات وی

کسب موفقیت در یک حوزه ورزشی یا فرهنگی و اجتماعی، رویدادی مرتبط با فعالیت سازمان همچون برگزاری مجمع و انتخابات، برگزاری مسابقات و رویدادهای مختلف ورزشی و یا حضور در رویدادی بین المللی، یک تحلیل یا مقاله در مورد یک رویداد جاری در سطح منطقه، استان و کشور و یا سایر اخبار مرتبط با فعالیت سازمان

 


ح- تیتر خبر:

تیتر خبر باید دارای خصوصیات زیر باشد:

تیتر هسته اصلی خبر است که باید به طور شفاف و واضح و عاری از هرگونه استعاره و تشبیه باشد به نحوی که تنها با خواندن تیتر مطلب، خواننده به هدف انتشار آن پی ببرد.

تیتر نباید تلاش کند تا خواننده را به طور نامحسوس و یا زیرکانه به خواندن متن آن تشویق کند و یا از متن خبر و عناصر تشکیل دهنده آن به دور باشد.

 


خ- خلاصه خبر:

خلاصه خبر یا «لید» خبر، همانگونه که از نام آن پیداست، خلاصه‌ای است از اتفاق خبری و باید دارای مواردی همچون عنوان خبر، زمان، مکان، فرد یا افراد درگیر در آن و یا دلایلی باشد که خبر را دارای ارزش خبری می‌کند.

خلاصه خبر باید به گونه‌ای باشد که حداکثر اطلاعات ممکن که در مورد اصل ماجرا را در خود منعکس کرده باشد. مقدمه چینی و یا مطالب غیر مرتبط با خبر و پیش زمینه‌های خبر نیست در خلاصه خبر درج شود. به طور کلی خواننده باید با خواندن تیتر به همراه خلاصه خبر بتواند هرآنچه که باید را از خبر دریافت کند.

به جهت ایندکس شدن مناسب خبر در موتورهای جستجو، استفاده از نام سازمان منتشر کننده خبر، عنوان رویداد و دو تا سه کلمه کلیدی منحصر به فرد با خبر و یک تا دو کلمه کلیدی مرتبط با رویداد مرتبط با فعالیت سازمان توصیه می‌شود. حداکثر تعداد کلمات در خلاصه خبر، ۳۰ کلمه است.

 


د- لحن خبری:

لحن خبری باید از زبان سوم شخص و بی‌طرف باشد. لحن خبر باید عاری از هرگونه لحن مستقیم با استفاده از ضمائری چون «من»، «ما» و یا «شما» باشد، مگر اینکه از زبان یک سخنگو و یا مدیر سازمان و یا شخص مشخص و معلوم دیگر و در داخل یک ” نقل قول”  قرار گیرد.

به طور کلی اخبار و محتوا باید حاوی لحن سوم شخص و بی‌طرف (از دید شخص ثالث و یا از دید یک روزنامه نگار) نوشته شوند.

مثال غلط: می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت ما به آدرس ….. مراجعه کنید.

مثال صحیح: علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت …….. مراجعه کنند.

خطاب مستقیم نشانه‌ای از تلاش برای تبلیغات مستقیم محصولات و خدمات است و قابل انتشار در «شبکه توسعه ورزش» نیست.

 


ذ- لحن تبلیغاتی:

استفاده از کلماتی همچون «شگفت‌انگیز»، «برترین»، «جذاب‌ترین» و به طور کل، استفاده از صفات تفصیلی غیر قابل اثبات، نشانه‌ای از به کارگیری لحن تبلیغاتی در خبر است که اخبار دارای اینگونه تعابیر قابل انتشار و توزیع توسط « شبکه توسعه ورزش » نیست.

 


ر- سبک نوشتار:

اخبار نباید شامل برجسته‌سازی بخش‌هایی از مطلب (Bold) به جهت جلب توجه باشد و استفاده از اینگونه سبک‌های نوشتاری تبلیغاتی می‌تواند موجب رد مطلب شود.

 


ز- لینک‌ها:

  • استفاده از لینک‌ها در داخل مطلب و یا در بخش «لینک‌های مطلب» (لینک‌هایی که در انتهای خبر نمایش داده می‌شوند) در اخبار مجاز است به شرط آنکه با حذف آنها، پیوستگی خبر از بین نرود و تمام عوامل و اجزای خبر را پوشش دهد. در واقع بدون لینک‌ها، مطلب برای یک خواننده قابل فهم باشد.
  • لینک در داخل مطلب (یک قسمت از مطلب به سایتی دیگر لینک می‌شود)، تنها برای اطلاعات بیشتر در مورد همان بخش می‌توان لینک قرار داد. به عنوان مثال می‌توان نام یک محصول اشاره شده در مطلب را به صفحه مشخصات کامل آن محصول، در سایت منتشرکننده خبر لینک کرد. لینک قرار داده شده نباید دارای تصاویر یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور باشد. همچنین لینک قرار داده شده، باید فعال باشد و در صورتی‌که هنوز لینک فعال نیست، از قرار دادن آن در خبر خودداری کنید.
  • منتشر کننده خبر، تنها می‌تواند لینک‌های مرتبط با سایت و صفحه سازمان خود را در متن و یا انتهای خبر قرار دهد و لینک‌دهی به سایت‌های ثالث ممکن نیست.

ژ- دست اول بودن خبر:

  • شبکه توسعه ورزش، مختار است که اخبار دارای تاریخ قدیمی و فاقد زمان مشخص را منتشر نکند.
  • اخبار ارسالی باید از کانال « شبکه توسعه ورزش » برای اولین بار منتشر شوند زیرا مخاطبان آن و همینطور موتورهای جستجو تمایلی به انعکاس اخباری که قبلا و در سایر کانال‌های اطلاع‌رسانی دیده‌اند ندارد.
  • منتشر کننده خبر، باید « شبکه توسعه ورزش » را به عنوان اولین مرجع انتشار و توزیع مطلب خود برگزیند و سپس می‌تواند آن را در کانال‌های دیگر منتشر کند. این مساله شامل مطالبی که ابتدا بر روی سایت رسمی سازمان منتشر کننده خبر منتشر شده‌اند، نمی‌شود.

س- صحت اطلاعات:

  • اخبار و مطالب ارسالی نباید شامل ادعاهای غیر قابل اثبات همچون «بالاترین کیفیت»، «بهترین خدمات» و «مشتری مدارترین» باشد مگر آنکه در قالب دریافت تاییدیه‌ای از سوی یک مرجع مشخص و از زبان آن باشد.
  • ادعاهای مربوط به اولین و بزرگترین باید با اسناد مرتبط در طی خبر پشتیبانی شوند.
  • در صورت ادعاهای همچون اختراع و ابتکار، باید ادعای مربوط با اسناد رسمی تایید کننده همراه شوند.
  • تحریریه « شبکه توسعه ورزش » می‌تواند، در صورت نیاز اسناد تایید کننده ادعا را قبل از انتشار خبر، از منتشر کننده خبر درخواست کند و در صورت عدم ارائه این اسناد، می‌تواند از انتشار و توزیع اخبار مربوط خودداری کند.

ش- نکات نگارشی و املایی:

اخبار ارسالی به « شبکه توسعه ورزش » باید فارغ از هرگونه غلط‌های املایی و نگارشی باشد و نباید دارای لغات پیچیده و یا بسیار تخصصی باشد. در صورت ضرورت استفاده از لغات تخصصی، ارائه توضیح کوتاهی در مورد آنها در متن خبر الزامی است. « شبکه توسعه ورزش » می‌تواند خود اشکالات نگارشی را مرتفع کند ولی مختار است، انتشار خبر را منوط به حل اشکالات توسط مشتری کند و یا برای اصلاح آنها، مبالغی را براساس تعرفه ویرایش درخواست کند.

 


ص- ویرایش و یا حذف خبر:

  • اخبار ارسالی به « شبکه توسعه ورزش »، پس از انتشار بر روی سایت قابل حذف نیست و ویرایش بر روی آنها به جز بر روی موارد جزئی امکان‌پذیر نیست.
  • شبکه توسعه ورزش می‌تواند هرگونه درخواست حذف و ویرایش را به دلیل گمراه کردن خوانندگان و آسیب‌های این مطلب بر ایندکس شدن توسط موتورهای جستجو نپذیرد و در صورت پذیرش آن، ملزم به انجام آن در بازه زمانی خاصی نیست.
  • در صورتی‌که سایر رسانه‌ها و خبرنگاران مطلب منتشر شده بر روی « شبکه توسعه ورزش » را به عنوان خبرهای مورد تایید سازمان، در رسانه‌های خود بازتاب دهند، « شبکه توسعه ورزش » هیچگونه تعهدی نسبت به درخواست آنها برای حذف و یا ویرایش خبر ندارد.
  • سازمان منتشرکننده خبر می‌تواند در صورت نیاز به اصلاح خبر قبلی، خبر جدیدی مبنی بر «اصلاحیه»، با درج کد و لینک خبر قبلی، منتشر کند.

ض- اخبار غیر قابل انتشار:

اخبار و محتوای مرتبط با فعالیت‌های غیرقانونی و یا فعالیت‌های هرزگونه از کانال « شبکه توسعه ورزش » قابل انتشار و توزیع نیست. این اخبار می‌تواند شامل مطالب سازمان های غیرقانونی، شرط‌بندی، محصولات غیر قانونی در کشور، محتوای مرتبط با داروها و ادعاهای محصولات معجزه‌گر در زمینه سلامتی، محتوای هرزگونه، محتوای حاوی ترغیب به کلیک بر روی لینک برای ایجاد ترافیک، تلاش برای کسب لینک و اعتباردهی به وب‌سایت و یا جذب اطلاعات مخاطبان برای استفاده در سیستم‌های هرزگونه (اسپم) و یا جمع‌آوری اطلاعات مخاطبان برای فروش به شرکت‌های ثالث و فعالیت‌های مشابه است.

.

نوشته را با دوستان و همکارانتان به اشتراک بگذارید
  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه