همایش توسعه پایدار در ورزش

همایش توسعه پایدار در ورزش


الگوها، ساختارگشایی، سند چشم انداز


تهران، فرهنگسرای فردوس 8 شهریورماه 1403


آنچه گذشت:

در آغاز، پس از گوش فرادادن به فرازهایی از کلام ا… مجید و سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران، جناب آقای محمدرضا نصرالله زاده از فعالان عرصه رسانه‌ی ورزش کشور، ضمن عرض خیرمقدم خدمت مدعوین محترم، از جناب آقای مسعود توکلی مدیر شبکه توسعه ورزش (برگزار کننده همایش) جهت ایراد سخنرانی دعوت نمود.

 

 

آقای توکلی ضمن اشاره به لزوم الگوبرداری از مشاهیر ورزش (پیشکسوتان، قهرمانان و مدیران شایسته) خواستار همراهی تمامی جامعه ورزش کشور جهت حفظ و حمایت از این عزیزان به عنوان سرمایه های مادی و معنوی ورزش کشور شد. وی با اشاره به مراسم کاشت یکصد درخت به عنوان یادبود یکصد نفر از مشاهیر کشور، (که توسط شبکه توسعه ورزش در اسفندماه سال گذشته در بوستان ملت تهران صورت گرفته بود)، عنوان نمود که متاسفانه تنها یک درخت از آن صد درخت امروز پابرجاست و این موضوع را به عنوان یک نماد از تنهایی خانواده ورزش در حفظ و نگهداری از اعضای خود دانست.


در ادامه، جناب آقای مهندس کوروش مالمیر دبیر انجمن صنعت ورزش کشور در خصوص برندینگ و اهمیت آن در ورزش سخنرانی نمود. وی وفاداری و ماندگاری را دو کلید واژه مهم برندینگ دانسته و با اشاره به خلاء ها و مشکلات مسیر برندینگ در ایران راهکارهایی را به عنوان الگوهای برندینگ کشور تعریف نمود.

جناب آقای دکتر حسن محمدلو بنیانگذار و رئیس انجمن صنعت کشور سخنران بعدی همایش بود، وی با اشاره به اینکه در سال 1394 با توجه به نیازها و خلاهای موجود در ورزش کشور، اساسنامه ورزش حرفه ای و صنعت ورزش از سوی این کارگروه تهیه و تنظیم شد و به وزارت ورزش و جوانان تقدیم گردید بخشی محقق شده و همچنان در مسیر توسعه آن هستیم، به تشریح مشکلات صنعت ورزش با دو وزارتخانه صمت و وزارتخانه ورزش و جوانان، و وزارتخانه ورزش و جوانان با ورزش حرفه ای در ایران پرداخت. وی ساخت VAR ایرانی و دریافت لایسنس های لازم از سوی فیفا و عدم حمایت و خرید این سامانه بومی از سوی فدراسیون فوتبال را به عنوان نمونه ای از مشکلات روز این صنعت بیان نمود.

سخنران بعدی جناب استاد مسعود جعفری بنیانگذار و رئیس موسسه بین المللی اژدهای سرخ (رِد دراگون-RED DRAGON) به عنوان یک مدیر موفق ورزشی بود. وی پس از پخش کلیپ کوتاهی از فعالیت های این موسسه در سطح بین المللی و داخلی به روی سن آمد و ضمن تاکید بر فعالیت کاملا خصوصی این موسسه از آغاز تا کنون و عدم فعالیت آن زیر نظر هیچ فدراسیون یا وزارت ورزش و جوانان، به تشریح موانع، فرصت ها و تهدیدهای فعالیت بخش خصوصی در ورزش پرداخت. ایشان عشق و علاقه و استفاده از نیروی جوان را اصلی ترین نیروی محرکه و عامل موفقیت در ورزش معرفی کرد.

سرکار خانم الهام ابوحمزه از مربیان اسبق کاراته و مدیر گروه تحقیقاتی الهام ابوحمزه در خصوص روانشناسی در ورزش سخنرانی نمود. وی حلقه گمشده ورزش کشور را روانشناسی به ویژه روانشناسی ورزشی دانست و در خصوص لزوم توجه بیشتر به مسائل روحی و روانی و جنبه های خودشناسی ورزشکاران برای کسب موفقیت در میادین ورزشی و زندگی، سخنرانی نمود.

در ادامه پهلوان محمد محمودی سخنرانی نمود. وی با اشاره به جایگاه والای ورزشکاران به ویژه مدال آوران المپیک در جهان، خواستار حضور این قهرمانان در میدان عمل شد. وی از ایشان خواست تا پهلوانانه و با حضور موثر خود در تمام میادین، به استیفای حقوق دیگر ورزشکاران بپردازند.

سخنران آخر همایش جناب استاد نصراله کاکاوند پیشکسوت کاراته، معرف ورزش جوجیتسو در ایران و رئیس سبک شیتوریو سی شین کای بود. وی با اشاره به تعدد سبک های رزمی و تبدیل جامعه رزمی به محافل متعدد اما کوچک، دلیل اصلی عدم قرار گرفتن هنر رزمی در جایگاه اصلی خود در کشور را این مساله دانست، و به نمایندگی جامعه رزمی کشور خواستار تشکیل اتحادیه ورزش های رزمی در کشور شد.

 

 

در پایان این همایش از تنی چند از مشاهیر ورزش کشور تقدیر به عمل آمد.

ضمن تشکر از حامیان این رویداد

مشاهده رویداد

 

روابط عمومی شبکه توسعه ورزش

 

نوشته را با دوستان و همکارانتان به اشتراک بگذارید
  • هنوز دیدگاهی وجود ندارد.
  • افزودن دیدگاه