شنبه
8:00 ق.ظ - 4:30 ب.ظ
یک شنبه
8:00 ق.ظ - 4:30 ب.ظ
دوشنبه
8:00 ق.ظ - 4:30 ب.ظ
سه شنبه
تعریف نشده
چهارشنبه
تعریف نشده
پنج شنبه
بسته شد
جمعه
بسته شد
آذر 4, 1403 6:42 ب.ظ به وقت محلی
معرفی پژوهشگاه
در راستای ظرفیت سازی علمی، پژوهشی و پاسخگویی به نیازهای جامعه ورزش کشور، باید طرحهای مختلفی تدوین و اجرا گردد که یکی از مهمترین آنها نهادسازی برای بخشهای تحقیق و توسعه و هماهنگی آن با سازمانهای اجرایی است. ارتباط و هماهنگی بین مراکز پژوهشی و مراکز اجرایی ورزش هر چه بیشتر باشد میتوان به بهبود شرایط و ارتقاء فنی و کیفی ورزش با رویکرد علمی امیدوار بود. پژوهشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی که در سال 1377 با هدف علمی شدن ورزش و اجرای طرحهای پژوهشی کاربردی تأسیس گردید، در این سالها با برگزاری همایش علمی و بینالمللی با موضوعات و محورهای مورد نیاز جامعه ورزش، انتشار کتب و مجلات علمی پژوهشی و همچنین اجرای طرحهای پژوهشی کاربردی، سهم بسزایی در توسعه علمی ورزش کشور و نیز ارتقاء ظرفیتها داشته است. با توجه به گسترش ورزش در ابعاد مختلف همگانی، قهرمانی و حرفه ای و افزایش انتظار جامعه برای تحقق اهداف و مأموریتهای سازمانها و نهادهای ورزشی به ویژه کسب افتخار در میادین بینالمللی ورزش و حاکمیت مدیریت علمی برای اداره سازمانهای ورزشی و افزایش آگاهی در بین دستاندرکاران از نتایج و یافته های علمی در بخش ورزش، زمینه های مناسبی برای شکل گیری و استقرار نهادهای پژوهشی در مراکز اجرایی فراهم شده است. در این میان پژوهشکده تربیت بدنی به عنوان تنها مرجع علمی ورزش کشور برای انجام وظایف و مأموریتهای جدید و ایفای نقش سیاست گذاری و اتاق فکر ورزش کشور با ساختار گسترده تر و بر اساس مصوبه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به پژوهشگاه تربیت بدنی ارتقاء یافت.
سازمان ها به منظور تحقق اهداف مشخصی شکل میگیرند. از این رو لازم است همواره کیفیت و عملکرد آنها مورد ارزیابی و نظارت قرار گیرد تا با شناخت نقاط قوت و ضعف و در پرتو نتایج حاصل، مسیر فعالیت ها و اقدامات هدایت گردد.
یکی از وظایف هر مجموعه، شناخت وضعیت موجود، آگاهی از میزان تحقق رسالت ها و اهداف معین شده فرادستی و ارزیابی حرکت آن در مسیر راهبردها و برنامه های تعریف شده برای رسیدن به اهداف است. ارتقاء کارآمدی سیستم و رصد فرصت ها، تهدیدها، نقاط قوت و ضعف، خود برای حرکت به سمت تعالی از ضرورت های وجود نظارت بر عملکرد و ارزیابی هر سازمانی است. از این رو براساس ماده 5 اساسنامه شورای نظارت و ارزیابی دانشگاه ها ومؤسسات آموزش عالی و پژوهشی، در هر یک از دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی وپژوهشی، مدیریت نظارت و ارزیابی تحت نظر مستقیم ریاست مؤسسه شکل میگیرد که اشراف و کارکرد دفتر مذکور، در هر سیستمی بر سایر کارکردها ضرورتی اجتنابناپذیر است.
اهداف
بهطورکلی هدف ارزیابی پژوهشگاه کمک به تصمیمگیری، بازنگری و بازخورد در سطوح مختلف اجرای فعالیتهای آموزشی، پژوهشی، علمی- اجرایی و فرهنگی است و شامل موارد زیر هست:
Abbas Abad - Andisheh, Tehran, Tehran, Iran
افزودن دیدگاه