مفید کاران لوگو

ریشه های افتخار

طرح کاشت نهال یادمان مشاهیر ایران زمین با همکاری شرکت خدمات بازرگانی مفید کاران شمال به شماره ثبت 5643 (تاریخ تاسیس 1385/11/30) و موسسه سفیران ورزش نقش جهان به شماره ثبت 3303 (سال تاسیس: 05/05/1391)  در سال 1399 در دستور کار قرار گرفت که متاسفانه به دلیل شیوع بیماری همه گیر کرونا به تعویق افتاد، این طرح که به گستردگی سرزمین پر افتخار ایران زمین و با نام مشاهیر آن مزین است یک پروژه مردمی با حمایت تشکل های علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی می باشد.

فاز اول این پروژه با نام مشاهیر ورزش و با تقدم پیشکسوتان با کاشت 100 نهال به نام 100 تن از بزرگان تاریخ ورزش ایران در روز 18 اسفند ماه 1402 (هفته درختکاری) انجام پذیرفت.

سروقامتان ورزش ایران

  • ثبت زندگینامه ورزشی (بیوگرافی) این بزرگان در تالار مجازی مشاهیر شبکه توسعه ورزش
  • کاشت نهال به نام این بزرگان، کلیه نهال ها پلاک شده و دارای شناسنامه و لوکیشن می شوند.
  • کلیه نهال ها از سوی شرکت مفید کاران شمال بیمه می گردند (در صورت آسیب جایگزین و پلاک می شوند)

این طرح رسما از این تاریخ آغاز به کار کرده و در تلاش در جهت توسعه آن به کمک نهادهای اجتماعی، مردمی و ارگان های مرتبط، نهال ها به نام مشاهیر ثبت و بصورت موقت تا مشخص شدن لوکیشنی ماندگار در نهالستان مراقبت و پرورش می یابند.

رویدادهای سبز

همواره ورزش و سلامتی همپای همدیگرند لذا این طرح می‌تواند به دو نحو مفید باشد:

احیای خاطرات و افتخار آفرینی ها: کاشت نهال به یادمان مشاهیر ورزشی، یک راه برای احیای خاطرات و زنده نگهداشتن ارزش‌های آنان است. این اقدام می‌تواند به عنوان نمادی از تلاش‌ها و دستاوردهای آنها در زمینه ورزش و غرور ملی باشد.

حفاظت از محیط زیست: کاشت نهال‌ها به یادمان مشاهیر ورزشی همراه با حفاظت از محیط زیست است. این اقدام، منجر به توسعه فضای سبز در محیط شهری می گردد.

برای اجرای این طرح، همواره یاری موسسات محلی، انجمن‌های ورزشی، و شهرداری ها را می طلبیم تا مکان‌های مناسبی برای کاشت نهال‌ها به یادمان مشاهیر در اختیار این طرح ملی اختصاص داده شود. و در این مسیر سازمان جهاد کشاورزی، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری و سازمان محیط زیست به حمایت ویژه می طلبیم تا در توسعه و حراست این میراث یعنی طبیعت که پس از ما همچون نام نام آوران خواهد ماند دلگرم باشیم.

جایگاه پیشکسوتان ورزشی در جامعه بسیار ارزشمند است. آن‌ها نمادهایی از تلاش، پشتکار، انگیزه، و عزت‌نفس هستند که با موفقیت‌ها و شکست‌هایشان، مسیری را برای نسل‌های بعد از خود هموار ساخته اند. حمایت از آنها، علاوه بر ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی، بازخورد های خوبی در الگو سازی خواهد داشت عدم فراموشی پیشکسوتان ورزشی به معنای حفظ یاد و خاطره‌ی آنها و ارج نهادن به تلاش‌ها و دستاوردهایشان است. این اقدام می‌تواند به عنوان یک الگوی مثبت برای نسل‌های آینده در جهت تلاش و توسعه‌ی شخصی و اجتماعی خدمت کند. همچنین، حمایت مالی، روحی، و اجتماعی از پیشکسوتان ورزشی، باعث ایجاد شرایط مساعدی برای رشد و توسعه‌ی ورزش در کشور است و باعث افزایش انگیزه و ایجاد خودباوری و توانمندی‌های جوانان در راه رسیدن به موفقیت است.

مشارکت شما

حمایت های مالی و معنوی شما باعث جوانه زدن، رشد کردن و ثمره دادن این پروژه میشه که متعلق به همه مردم ایران هست پس در انتشار و کمک بهش کوتاهی نکن.

مسول امور هماهنگی: مسعود توکلی 09136060258 

# مسولیت_اجتماعی #ریشه های_افتخار #مشاهیر_ورزش_ایران #قهرمانان-ملی-ایران

 

مسئولیت اجتماعی یک چارچوب اخلاقی است و بیانگر این‌است که هر نهاد، چه یک سازمان و چه یک فرد، می‌بایست با اخلاق و با حساسیت نسبت به مسائل اجتماعی، فرهنگی و محیطی رفتار کند تا به نفع جامعه به کار گرفته شود و نتیجه این اقدامات به نفع جامعه بینجامد.