جزئیات
  • کد شناسه
    10000191
  • نشانی پستی
    تهران، شیخ بهایی جنوبی، ساختمانهای آ.اس.پ، همکف تجاری، پلاک ۷۵
  • تاسیس
    2009-01-05
توضیحات

داستان کلینیک فیزیوتراپی دیانی


کلینیک دیانی مسیر خود را در سال ۱۳۷۸، با یک زوج فیزیوتراپیست آغاز نمود؛ همچنان که این زوج پیشرفت می کردند و مقطع دکتری و دوره های تکمیلی داخلی و خارجی را می گذراندند، برای رشد کلینیک با مسئولیت پذیری بسیار تلاش کردند زیرا رسالتی بر گردن خود و کلینیک بنا نهاده بودند و آن توسعه رشته فیزیوتراپی در قالب صحیح و استاندارد آن و شناساندن این چهره به جامعه، خصوصا بیماران و جامعه پزشکی بود.

تجهیزات فیزیوتراپی و ورزشی کلینیک دیانی با تحقیق و دقت بالا به مرور خریداری شدند و نیروهائی همگام با زوج دیانی، به مجموعه پیوستند و تبدیل به تیم و خانواده دیانی شدیم؛ با این هدف مشترک که با به کارگیری روش های درمانی علمی، در کوتاه‌ترین زمان ممکن مراجعین را به زندگی فعال و پویا بازگردانیم.

به عنوان یک خانواده چندین بار محل کلینیک را برای پیدا کردن و ساخت محیطی ایده آل تغییر دادیم تا امروز که در مجموعه ساختمان های آ.اس.پ ساکن شدیم.

این مکان را انتخاب کردیم چرا که درکنار محیط داخلی بزرگ و کاربردی، با سقف ۶ متری و تهویه مناسب که‌ اجازه ساخت ۱۵ کابین مجزا و فضای تمرینی مجهز را به ما می داد، دارای فضای باز بیرونی، پارکینگ و یک مسیر بدون پله برای ورود به کلینیک بود و راحتی بیشتری برای مراجعین ما در سنین و وضعیت های مختلف فراهم می کرد.

در کلینیک دیانی به طور تخصصی بر درمان آسیب های ارتوپدی و ورزشی تمرکز داریم؛ ارزیابی و درمان تخصصی آسیب های سیستم عضلانی-اسکلتی، پیشگیری، درمان و بازگشت قوی تر ورزشکار به میدان های ورزشی پس از آسیب، از خدمات اصلی کلینیک می باشد؛ از آنجایی که بازگشت به زندگی فعال و پویا هدف اصلی کار ماست، همیشه پذیرای بیماران سالمند و مشتاق کمک به آن ها نیز هستیم.

بدین منظور تیمی از فیزیوتراپیست های حرفه ای با دانش به روز و پایه علمی قوی در حیطه های مختلف در هماهنگی کامل با پرسنلی مجرب و کارآزموده در کنار هم فعالیت می کنند.

درمان در کلینیک دیانی سه پایه کلی دارد:

تکنیک هایی که وابسته به مهارت دست فیزیوتراپیست می باشد، تحت عنوان “منوال تراپی”

استفاده از تجهیزات فیزیوتراپی به روز و از برترین برند های دنیا با هدف کمک به کار فیزیوتراپیست، تحت عنوان “الکتروتراپی”

و نهایتا تمرین درمانی، حلقه ی گم شده و کمتر مورد توجه در رشته فیزیوتراپی،  که باید با دقت فراوان توسط فیزیوتراپیست برای هر بیمار طراحی شود تا کارآمدی مناسب را داشته باشد.

برای درمان در کوتاه ترین زمان با بهترین نتیجه ممکن، مراجعین در جلسه اول و طی دوره درمان مرتبا ارزیابی می شوند تا یک برنامه‌درمانی کاملا مختص وضعیت سلامت آن‌ها و متناسب با پیشرفتشان طراحی شود؛ بنابراین برنامه درمان شما با تغییرات شما هماهنگ خواهد بود.

برای آگاهی از ویژگی های منحصر به فرد آسیب هر یک از مراجعین، فیزیوتراپیست ها در تماس مستمر با تیم پزشکی خواهند بود و آن ها را در جریان روند درمانی شما قرار می دهند و از نظرات ارزشمند و علمی آن ها در طراحی برنامه درمانی بهره می برند.

ما معتقدیم شما نیز جزوی از خانواده دیانی هستید و با آگاهی از روند بیماری و درمان و عمل به توصیه های فیزیوتراپیست و پزشکتان، در موفقیت درمان نقش اساسی دارید؛ بنابراین با علاقه بسیار به سوالات شما پاسخ داده و آموزش شما را در اولویت بالایی قرار می دهیم.

به همین منظور برای پیگیری بهتر تمرینات در خانه، از نرم افزار ورزشی مصوری استفاده می کنیم تا راحت‌تر تمرینات خانگی را به خاطر بسپارید و اجرا کنید؛ همچنین از راه دور نیز پاسخگوی سوالات و مشکلات احتمالی شما خواهیم بود.


نیازهای درمانی ورزشکاران

در فیزیوتراپی ورزشی گروه هدف اصلی ورزشکاران هستند. سبک زندگی و فعالیت های بدنی روزانه ورزشکاران فراتر و سنگین تر از افراد عادی است بنابراین نیاز های درمانی متفاوتی نیز خواهند داشت؛ برنامه درمانی ایی که فقط به آسیب فعلی ورزشکار توجه کند و هدفش بازگرداندن او به سطح فعالیت های زندگی روزمره باشد، کافی نبوده و برنامه مناسبی نخواهد بود؛ به همین دلیل درمان ورزشکار باید بر عهده کسانی باشد که بر بیومکانیک ورزشی، آسیب رشته های مختلف ورزشی و نیاز های هر رشته و نهایتا درمان آن تسلط داشته باشد. فیزیوتراپیست های ورزشی در مقطع ارشد به صورت تخصصی با مفاهیم گفته شده آشنا شده و تجربه کافی را کسب می کنند.


فیزیوتراپی ورزشی بر سه بخش کلی تمرکز دارد

پیشگیری، درمان و بازگرداندن ورزشکار به میدان های ورزشی

آسیب های ورزشی به دو دسته کلی آسیب های حاد و مزمن تقسیم می شوند؛ آسیب حاد ناشی از یک ضربه یا صدمه ناگهانی بوده و خیلی اوقات خارج از کنترل ورزشکار است اما مواردی مثل تکنیک فرود ورزشکار بعد از پرش از جمله مواردی است که با آگاهی ورزشکار می تواند اصلاح شود. آسیب های مزمن یا آسیب های حادی هستند که‌به درستی درمان نشده اند، یا در اثر انجام یک تکنیک یا فعالیت اشتباه و تکراری و یا در اثر عدم تعادل های عضلانی و پاسچر نامناسب تدریجا ایجاد می شوند.

پیشگیری از آسیب های ورزشی

در هر دو دسته آسیب می توان با آنالیز حرکات ورزشکار، حرکات پر خطر و آسیب زا را شناسایی کرده و در صورت لزوم با ارائه توصیه های علمی و مبتنی بر شواهد یا مداخلات درمانی ریسک آسیب را به حداقل رساند؛ فوتبالیستی که بعد از پرش با زانوی صاف فرود می آید نسبت به ورزشکاری که‌ آگاهی لازم را داشته و تنه، ران و زانوی خود را هنگام فرود به میزان کافی خم می کند، در معرض ریسک بالاتری برای آسیب لیگامان صلیبی قدامی قرار دارد؛ این یک نکته بسیار ساده و ابتدایی است که آسیب های زیادی را ایجاد می کند اما در عین حال به سادگی قابل پیشگیری است. فیزیوتراپیست ورزشی حرکات پر خطر در بسیاری از رشته های ورزشی را می شناسد و با آنالیز مناسب می تواند شما را نسبت به آسیب های احتمالی آینده ایمن سازد.

البته اصلاح حرکات و تکنیک ها همیشه به همین سادگی نیست و هر آنچه که به عنوان یک الگوی حرکتی صحیح در اینترنت یا منابع معرفی می شود، لزوما مناسب بدن شما نخواهد بود و حتی ممکن است شما را به سمت آسیب بیشتر هدایت کند؛ به همین دلیل نیاز به یک ارزیابی تخصصی وجود دارد که این کار بر عهده ی فیزیوتراپیست ورزشی می باشد.

درمان آسیب های ورزشی

در موارد آسیب دیدگی، از همان لحظه آسیب یک فیزیوتراپیست ورزشی می تواند با دانش و توانایی هایی که دارد جلوی گسترش آسیب را بگیرد و عوارض را به حداقل برساند؛ در ادامه، هدف درمانی این است که ورزشکار در کوتاه ترین زمان ممکن بهترین نتیجه را کسب کند. گاه امکان استراحت طولانی مدت وجود ندارد و شخص در زمان محدود باید به مسابقه مهمی برسد و یا از نظر روحی احتیاج دارد هرچه سریعتر به فعالیت خود باز گردد، ما می دانیم که منع ورزشکار از فعالیت ورزشی برای او مفهومی ندارد و تلاشمان بر این است که بهترین بازدهی را در اسرع وقت به دست آوریم. برای رسیدن به این هدف باید برنامه درمانی کاملا اختصاصی برای ورزشکار و رشته ای که‌دنبال می‌کند طراحی شود، این کار بر عهده فیزیوتراپیست ورزشی است که در صورت امکان علت اولیه آسیب ، ضعف های همراه و تکنیک های نامناسب برای بدن فرد را شناسایی کند و در کنار درمان آسیب اصلی، روی این موارد نیز کار کند و بدن فرد را حتی از سطح پیش از آسیب نیز، آماده تر سازد.

بازگرداندن ورزشکار به میدان های ورزشی

درمان آسیب از نظر بالینی هدف نهایی نیست، بلکه ورزشکار باید بتواند فعالیت ورزشی خود را با ریسک آسیب کمتر از سر گیردورزشکار ممکن است در حالت عادی بدون هیچ مشکل و دردی فعالیت های روزانه خود را انجام دهد اما همانطور که اشاره کردیم، سبک زندگی ورزشکار و نیاز های بدنی او فراتر از زندگی روزمره بوده و ممکن است در میدان ورزشی و هنگام از سرگیری تمرینات، درد و محدودیت خودش را نشان دهد. بنابراین هدف درمانی ما رساندن ورزشکار به سطح اصلی توانمندی های اوست، خواه در حد تمرین در باشگاه و حالت تفریحی باشد، خواه در سطح مسابقات کشوری و جهانی؛ وظیفه فیزیوتراپیست ورزشی اماده کردن ورزشکار برای آن سطح نهایی می باشد و بدین منظور باید در برنامه درمانی و تمرینی شخص، حرکات اصلی رشته ورزشی شبیه سازی گردیده و ورزشکار تدریجا آمادگی بدنی لازم برای بازگشت بدون مشکل به ورزش خود را به دست آورد.

 

نوع سازمان
جغرافیای فعالیت
ویدیو آپارات
شبکه های اجتماعی و ورزشی
  • هنوز نظری ندارید.
  • یک دیدگاه اضافه کنید