جزئیات
  • کد شناسه
    10000197
  • نشانی پستی
    تهران – خیابان استاد مطهری – خیابان میرعماد – کوچه پنجم – پلاک ۳ - کد پستی: 1587958711
بسته است
ساعت باز امروز: 8:00 ق.ظ - 4:30 ب.ظ
  • شنبه

    8:00 ق.ظ - 4:30 ب.ظ

  • یکشنبه

    8:00 ق.ظ - 4:30 ب.ظ

  • دوشنبه

    8:00 ق.ظ - 4:30 ب.ظ

  • سه شنبه

    N/A

  • چهارشنبه

    N/A

  • پنج شنبه

    بسته است

  • جمعه

    بسته است

  • اردیبهشت 9, 1403 3:36 ق.ظ زمان محلی

توضیحات

پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی

وزارت علوم تحقیقات و فناوری


معرفی پژوهشگاه
در راستای ظرفیت سازی علمی، پژوهشی و پاسخگویی به نیازهای جامعه ورزش کشور، باید طرح­های مختلفی تدوین و اجرا گردد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها نهادسازی برای بخش‌های تحقیق و توسعه و هماهنگی آن با سازمان‌های اجرایی است. ارتباط و هماهنگی بین مراکز پژوهشی و مراکز اجرایی ورزش هر چه بیشتر باشد می‌توان به بهبود شرایط و ارتقاء فنی و کیفی ورزش با رویکرد علمی امیدوار بود. پژوهشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی که در سال 1377 با هدف علمی شدن ورزش و اجرای طرح‌های پژوهشی کاربردی تأسیس گردید، در این سال‌ها با برگزاری همایش علمی و بین‌المللی با موضوعات و محورهای مورد نیاز جامعه ورزش، انتشار کتب و مجلات علمی پژوهشی و همچنین اجرای طرح‌های پژوهشی کاربردی، سهم بسزایی در توسعه علمی ورزش کشور و نیز ارتقاء ظرفیت‌ها داشته است. با توجه به گسترش ورزش در ابعاد مختلف همگانی، قهرمانی و حرفه ای و افزایش انتظار جامعه برای تحقق اهداف و مأموریت‌های سازمان‌ها و نهادهای ورزشی به ویژه کسب افتخار در میادین بین‌المللی ورزش و حاکمیت مدیریت علمی برای اداره سازمان‌های ورزشی و افزایش آگاهی در بین دست‌اندرکاران از نتایج و یافته های علمی در بخش ورزش، زمینه های مناسبی برای شکل گیری و استقرار نهادهای پژوهشی در مراکز اجرایی فراهم شده است. در این میان پژوهشکده تربیت بدنی به عنوان تنها مرجع علمی ورزش کشور برای انجام وظایف و مأموریت‌های جدید و ایفای نقش سیاست گذاری و اتاق فکر ورزش کشور با ساختار گسترده تر و بر اساس مصوبه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به پژوهشگاه تربیت بدنی ارتقاء یافت.


مدیر نظارت، ارزیابی و کنترل پروژه پژوهشگاه

سازمان ها به منظور تحقق اهداف مشخصی شکل می‌گیرند. از این رو لازم است همواره کیفیت و عملکرد آنها مورد ارزیابی و نظارت قرار گیرد تا با شناخت نقاط قوت و ضعف و در پرتو نتایج حاصل، مسیر فعالیت ها و اقدامات هدایت گردد.
یکی از وظایف هر مجموعه، شناخت وضعیت موجود، آگاهی از میزان تحقق رسالت ها و اهداف معین شده فرادستی و ارزیابی حرکت آن در مسیر راهبردها و برنامه های تعریف شده برای رسیدن به اهداف است. ارتقاء کارآمدی سیستم و رصد فرصت ها، تهدیدها، نقاط قوت و ضعف، خود برای حرکت به سمت تعالی از ضرورت های وجود نظارت بر عملکرد و ارزیابی هر سازمانی است. از این رو  براساس ماده 5 اساسنامه شورای نظارت و ارزیابی دانشگاه ها ومؤسسات آموزش عالی و پژوهشی، در هر یک از دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی وپژوهشی، مدیریت نظارت و ارزیابی تحت نظر مستقیم ریاست مؤسسه شکل می‌گیرد که اشراف و کارکرد دفتر مذکور، در هر سیستمی بر سایر کارکردها ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

اهداف
به‌طورکلی هدف ارزیابی پژوهشگاه  کمک به تصمیم‌گیری، بازنگری و بازخورد در سطوح مختلف اجرای فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، علمی- اجرایی و فرهنگی است  و شامل موارد زیر هست:

  • شناسایی وضعیت موجود  پژوهشگاه  برم بنای عملکرد و تلاش در جهت شکوفایی و افزایش قابلیت‌ها و اصلاح فعالیت‌ها به‌صورت ارزیابی ادواری سه‌ماهه از همکرد پژوهشگاه و در راستای شاخص‌های نظارت و ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
  • بهبود تصمیم‌گیری در مورد فعالیت‌ها، برنامه‌ها و اهداف آینده
  • ارتقاء توانمندی پژوهشگاه در ارائه خدمات کیفی و کمی و رقابت‌پذیری در فضای ملی و بین‌المللی
  • اهم  وظایف
  • اجرای مصوبات و دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت متبوع در خصوص ارزیابی عملکرد پژوهشگاه به‌ویژه فعالیت‌های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی.
  • جمع‌آوری اطلاعات وادار موردنیاز در چهارچوب مصوبات شورای نظارت و ارزیابی آموزش عالی و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و دسته‌بندی اطلاعات مربوط به آن و تهیه گزارش برای ارسال به مبادی ذی‌ربط.
  • همکاری با گروه‌های نظارت و ارزیابی اعزامی از طرف وزارت علوم.
  • تهیه گزارش مربوط به کیفیت آموزشی پژوهشی، فرهنگی دانشجویی اجرایی و... و ارائه آن به ریاست پژوهشگاه جهت انعکاس به وزارت علوم در مقاطع زمانی معین.
  • زریابی ارتقا کیفیت و کمیت فعالیت‌های آموزشی،  پژوهشی، فرهنگی، دانشجویی و  اجرایی و میزان کارایی برنامه‌ها و مقررات بر اساس عوامل و شاخص‌های تعیین‌شده.
  • بررسی و ارزیابی مستمر کارکرد گروه‌های پژوهشی و واحدهای تابعه پژوهشگاه و ارائه گزارش به معاونت‌های ذی‌ربط پژوهشگاه.
  • بررسی مشکلات و موانع رشد کیفی آموزش و پژوهش در پژوهشگاه و ارائه طرح‌های مناسب جهت بهبود و افزایش سطح کیفی آموزش و پژوهش پژوهشگاه.
  • نظارت و ارزیابی منظم فعالیت‌های مدیران پژوهشگاه با هماهنگی و همکاری معاونت‌های ذی‌ربط.
  • تهیه آیین‌نامه و دستورالعمل‌های لازم درزمینه نظارت و ارزیابی
  • نظارت بر حسن اجرای کلیه قوانین و مقررات حاکم بر پژوهشگاه و ارائه گزارش موارد تخلف به ریاست پژوهشگاه و یا معاونت‌های ذی‌ربط
نوع سازمان
جغرافیای فعالیت
ویدیو آپارات
موقعیت
شبکه های اجتماعی و ورزشی
درباره تیم

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک دیدگاه اضافه کنید